کشیدن دندان در ارتودنسی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 آذر 1400
بازدید : 273
نویسنده : mozhgan

تصور کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی دندان می‌تواند برای افراد ترسناک باشد. علاوه بر نگران کننده بودن این شرایط برای افراد، چرا باید بیمار برای درمان ارتودنسی و ایجاد طرح لبخند زیباتر چند دندان سالم خود را از دست بدهد؟ در حقیقت به نظر می‌رسد انجام این کار بر خلاف عقل باشد. با این وجود در صورتی که فرد دچار مشکل ازدحام دندان‌ها در دهان باشد،انجام ارتودنسی بدون کشیدن دندان امکان پذیر نیست.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی پنهان

چرا و در چه مواردی از کشیدن دندان در درمان ارتودنسی استفاده می‌شود؟

هنگامی که فرد به سن بزرگسالی برسد، وضعیت دهان و فک وی به ثبات رسیده و دیگر رشد نخواهد کرد. با وجودی که کشیدن دندان‌ها برای درمان ارتودنسی در موارد نادر برای کودکان انجام می‌شود، انجام این کار برای بزرگسالانی که به کشیدن دو یا حتی چهار دندان خود برای درمان ارتودنسی نیاز دارند، مسئله‌ای غیر عادی و نادر نیست. به این ترتیب متخصص ارتودنسی در صورت نیاز بیمار را به مطب دندان پزشک برای کشیدن دندان‌های لازم معرفی خواهد کرد.

کدام دندان‌ها در طول درمان ارتودنسی کشیده می‌شوند؟

دندان پزشک معمولاً برای کشیدن دندان در ارتودنسی، از دندان‌های عقل شروع کرده و در ادامه دندان‌های آسیابی انتهای دهان در صورت نیاز کشیده می‌شوند. به خاطر اینکه در این شرایط لازم است دندان‌ها در حالت متقارن قرار داشته باشند، لازم است دندان پزشک هر دوی دندان‌های عقل بالا یا پایین را با توجه به اینکه کدام فک (بالا یا پایین) دچار مشکل ازدحام دندان‌ها است، بکشد. در اکثر مواقع لازم است هر چهار دندان عقل در دهان فرد کشیده شوند تا به این ترتیب فضای لازم در کل ناحیه دهان برای حرکت دندان‌ها ایجاد شود. 

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

مراقبت‌های پس از درمان

احساس بیمار پس از کشیدن دندان‌ها به موقعیت و تعداد دندان‌های کشیده شده و نیز عکس العمل خود شخص نسبت به درد و آسیب دیدگی بستگی دارد. در اکثر مواقع دندان‌های عقل بیمار کشیده می‌شوند و این شرایط باعث ایجاد بیشترین ناراحتی برای فرد بیمار پس از کشیدن دندان‌ها خواهد شد. در مقایسه با دندان‌های عقل، کشیدن دندان‌های آسیاب انتهای دهان به نسبت بدون درد می‌باشد. در این زمان لازم است بیمار از مصرف آسپیرین، تیلنول، آدویل، یا سایر داروهای مسکن درد قبل از دندان کشیدن خودداری کند.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com